Πώς να ΜΗΝ βλέπεις τις γυναίκες με τίποτα

Ποια ήταν η τελευταία φορά που επισκέφτηκες την καφετέρια της γειτονιάς σου, για να δεις τσου λου και σε σέρβιρε ο Μάκης ή ο Τάκης, αντί για τη Μαιρούλα;

Όσο κάνεις την αναδρομή σου στο παρελθόν, ας θυμηθούμε κάποια βασικά πραγματάκια:

Στο προηγούμενο newsletter ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον μαγικό κόσμο των γυναικών. Είπαμε πως αν θέλεις να πετύχεις στο φλερτ, η αυτοπεποίθηση από μόνη της δεν αρκεί. Είδαμε ότι για να τα πας καλά με τις γυναίκες πρέπει να χτίσεις ουσιαστική επικοινωνία μαζί τους. Και, για να το κάνεις αυτό, πρέπει πρώτα να καταλάβεις την κάθε γυναίκα εκεί έξω.

Είδαμε, επίσης, ότι οι άντρες διαφέρουν από τις γυναίκες. Κοινωνικά και βιολογικά και γενικά από πολλές απόψεις. Και καταλήξαμε πως είναι πολύ δύσκολο να είσαι γυναίκα στη σήμερον ημέρα.

Βέβαια, αυτό θα μπορούσε να μας το πει καλύτερα μια γυναίκα. Αλλά εμείς βασιστήκαμε στα δεδομένα της επιστήμης, που και αυτή θηλυκό είναι και έχει πάντα δίκιο. Αφού ό,τι και να πει, θα το πει με στοιχεία. Και, στο τέλος, είδαμε κάποιες από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μία γυναίκα. Ωστόσο, ξήσαμε απλά την επιφάνεια. 

Στο σημερινό newsletter, θα μπούμε βαθύτερα στο όλο ζήτημα. Και θα το κάνουμε έχοντας ως σημείο εκκίνησης ένα από τα βασικά προβλήματα της κάθε γυναίκας. Κάτι που πρέπει να λάβεις πολύ σοβαρά υπόψιν σου, αν θέλεις να ξεχωρίσεις από τη μάζα εκεί έξω. 

Το ερώτημα, όμως, είναι το εξής: Θέλεις όντως να ξεχωρίσεις; Μην απαντάς… ήταν ψιλορητορικό. Για να είσαι εδώ και να διαβάζεις αυτό το newsletter, τότε η απάντηση είναι σίγουρα ναι!

Αν δεν ξεχωρίσεις, θα είσαι απλά άλλος ένας από τους πολλούς. Από τη μάζα. Θα γίνεις μέρος του όχλου που την πλησιάζει απειλητικά με κερασμένα σφηνάκια στο χέρι. Αλλά, δυστυχώς, αυτή δεν θέλει σφηνάκια. Θέλει απλά έναν άντρα που μπορεί να την καταλάβει. 

Οι γυναίκες νιώθουν ότι τις βλέπουμε ως αντικείμενα. Πολλοί άντρες τις αντιμετωπίζουν σαν ένα κομμάτι κρέας. Γι’ αυτό και στο αρχικό ερώτημα, με το οποίο ξεκινήσαμε αυτό το newsletter, η απάντηση είναι πως μάλλον δεν θυμάσαι να σε σερβίρει κάποιος άντρας στην καφετέρια της γειτονιάς σου. 

Ο ηλικιωμένος μαγαζάτορας ακολουθεί πιστά το απαρχαιωμένο επιχειρησιακό του πλάνο. Και αυτό επειδή δουλεύει ακόμα και σήμερα. Πολύ απλά, προσλαμβάνει μια νεαρή κοπέλα. Της ζητάει να φοράει τα απολύτως απαραίτητα. Και απαιτεί από εκείνη να μιλάει γλυκά στους πελάτες του. 

Δεν έχει σημασία το γιατί δουλεύει. Ίσως να φταίει ο μαγαζάτορας με τις αναχρονιστικές απόψεις. Ίσως να φταίνε οι γλοιώδεις πελάτες που δείχνουν να ικανοποιούνται με την επιλογή του μαγαζάτορα. Σημασία έχει ότι το κορίτσι αρχίζει να νιώθει πως αντικειμενοποιείται. Και μάλιστα, όχι άδικα.

Μεγάλο μέρος του προβλήματος οφείλεται και στα Μ.Μ.Ε., τα οποία προβάλλουν κάποια μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Έτσι, τα κορίτσια γίνονται ανασφαλή, την ίδια στιγμη που τα αγόρια δημιουργούν άπιαστες προσδοκίες. 

Σίγουρα θα έχεις έναν φίλο που ψάχνει στη γυναίκα κώλο Καρντάσιαν, βυζί Πάμελα, πρόσωπο Τζίτζι Χαντίντ και φωνή Αριάνα Γκράντε. Ψιλοκατάλαβες. Βέβαια, δεν πρόκεται ποτέ να τα βρει όλα αυτά μαζί σε μια γυναίκα. Οπότε, καλό θα ήταν να χαμηλώσει λίγο τη μπάλα και να παίξει στα εγχώρια.

Όλοι θέλουν μια ωραία γυναίκα δίπλα τους. Ποιος άντρας μπορεί να αντισταθεί σε ένα ωραίο στήθος; Ποιος δεν θέλει να αγγίζει έναν όμορφο κώλο; Αλλά… κάπου ώπα. Δεν μπορεί κάποιος να νοιάζεται ΜΟΝΟ για αυτά. Γιατί αν νοιάζεσαι ΜΟΝΟ για αυτά, δικαίως οι κοπέλες είναι αγανακτισμένες, δύσπιστες και νιώθουν ότι οι άντρες τις βλέπουν σαν αντικείμενα.

Όταν μία γυναίκα σου λέει «μην με βλέπεις σαν αντικείμενο» δεν εννοεί «απαγορεύεται να κοιτάς το στήθος ή τον κώλο μου». Στην πραγματικότητα και η ίδια χαίρεται που τα είδες, γιατί και στην ίδια αρέσουν αυτά τα κομμάτια του σώματός της. Ωστόσο, θέλει πολύ να έχεις δει κιάλλα από τα ωραία που έχει πάνω της. Τα όμορφα μαλλιά της –γιατί μπορεί να δίνει και ένα κάρο λεφτά στην κομμώτρια της για να τα έχει– το λαμπερό βλέμμα της, ή αν έπεσες σε κορίτσι-διαμάντι το λαμπερό μυαλό της.

Μια γυναίκα θέλει να νιώσει ότι την έχεις ξεχωρίσει για την προσωπικότητα, τις απόψεις της και τις αξίες της.

Για να προσελκύσεις μια γυναίκα, λοιπόν, πρέπει πρώτα να καταφέρεις να την αντιμετωπίσεις σαν άνθρωπο που σκέφτεται και αισθάνεται. Μπορεί να ακούγεται δεδομένο, αλλά το αυτονόητο συνήθως δεν είναι και τόσο αυτονόητο. Μάλλον είναι πολλοί οι βλάκες έκει έξω που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν μια γυναίκα ως αντικείμενο και όχι ως υποκείμενο. Και υποκειμενοποίηση, σημαίνει αυτομάτως αποδοχή, αναγνώριση και κατανόηση της υπόστασής της ως άνθρωπος. 

Για να αντιληφθείς πώς νιώθει μια γυναίκα, μπες για λίγο εσύ στη θέση του αντικειμένου.

Είσαι το προϊόν και αυτή είναι ο πελάτης. Ως έξυπνος πελάτης αξιολογεί τόσο το πώς διαφημίζεσαι, όσο και εσένα τον ίδιο ως προϊόν. Αξιολογεί τα χαρακτηριστικά σου, την ποιότητά σου, την τιμή σου αλλά και το πόση αξία μπορείς να προσφέρεις στη ζωή της. Αν, λοιπόν, θέλεις να ΑΠΟΤΥΧΕΙΣ, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να την αντιμετωπίσεις σαν ένα άψυχο αντικείμενο.

Να την αποκαλείς μόνο ως έναν αριθμό από το 1 έως το 10 και να νομίζεις πως είναι απλώς μια μηχανή του σεξ. Βέβαια, αν όντως πωλούνται μηχανές τους σεξ, ίσως και να την χρειαστεί κάποιος, γιατί αν τα κάνει όλα αυτά πραγματικό, τότε σεξ δεν παίζει να κάνει. Γιατί με αυτήν την αντιμετώπιση, η πελάτισσα δεν πρόκειται να σε αγοράσει ΠΟΤΕ!

Η αντικειμενοποίηση των γυναικών δεν είναι κάτι κακό μόνο από ηθική άποψη. Καθαρά πρακτικά, είναι μία τεράστια μαλακία, που δεν λειτουργεί. Αρχικά, όποιος άντρας το κάνει αυτό νιώθει πως βλέπει έναν άψυχο στόχο, επομένως κάνει το πρώτο βήμα χωρίς πολλή σκέψη. Ξεχνάει ότι, ως υποκείμενο, η κοπέλα με την οποία φλερτάρει έχει άποψη και είναι έτοιμη να τον αξιολογήσει. Μπορεί να εξακολουθεί να είναι ερωτικός στόχος για εκείνον, αλλά είναι κινούμενος. Έχει δίκη του προσωπικότητα.

Αν κάποιος βλέπει μια ωραία γυναίκα σαν αντικείμενο, τότε την αντιμετωπίζεις απλά σαν μία πανάκριβη πόρσε στην οποία θέλει να μπει. Εκείνη, όμως, είναι ένα απλό κορίτσι που ψάχνει έναν άντρα που την καταλαβαίνει. Σε ποιο απ’ τα δύο είναι πιο εύκολο να μπεις: στην πόρσε ή στο απλό κορίτσι; Μην απαντήσεις, ρητορική ήταν η ερώτηση.

Σκέψου το, λοιπόν, όλο αυτό. Το νόημα είναι να αρχίσεις να καταλαβαίνεις αυτό το πλάσμα που λέγεται γυναίκα. Και όταν το κάνεις, θα αρχίσεις να τα πηγαίνεις πολύ καλύτερα μαζί του. Θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις και να βλέπεις πράγματα που μέχρι σήμερα ούτε μπορούσες να διανοηθείς.

Με απλά λόγια, όταν αρχίσεις να καταλαβαίνεις τις γυναίκες, θα αρχίσεις να έχεις και συστηματικές επιτυχίες.

Στο βιβλίο μας «Τα Μυστικά της Έλξης» αναλύουμε πώς δουλεύει το γυναικείο μυαλό. Αναλύουμε τον τρόπο που σκέφτονται, που έλκονται, που χαίρονται και που θλίβονται. Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις τον τρόπο που λειτουργούν και να βελτιώσεις την ερωτική σου ζωή… 

…τότε πάτα εδώ για να μάθεις περισσότερα.


Επιστημονικές Πηγές:

  1. Ambady, N., & Skowronski, J. J. (Eds.). (2008). First impressions. New York: Guilford Press.
  2. Brizendine, L. (2007). The female brain. New York: Harmony.
  3. Fredrickson, B. L., & Roberts, T.-A. (1997). Objectification theory: Toward understanding women’s lived experiences and mental health risks. Psychology of Women Quarterly, 21(2), 173-206.
  4. Gervais, S. J., Vescio, T. K., Förster, J., Maass, A., & Suitner, C. (2012). Seeing women as objects: The sexual body part recognition bias. European Journal of Social Psychology, 42(6), 743-753.

Γράψου στο newsletter μας και μπες στο τοπ 10% των αντρών που έχουν επιτυχίες και ζούνε τη ζωή όπως που εκείνοι θέλουν.

Subscribed to Newsletter