3 κανόνες που θα αυξήσουν την ευτυχία/επιτυχία σου κατά 300%

Διαβάστηκε από: 30 άτομα
Τελευταία ενημέρωση: 11 Ιουλίου, 2023
Βασισμένο σε Επιστημονικές Έρευνες

Στο προηγούμενο newsletter αναλύσαμε τον πρώτο πυλώνα της σωματικής υγείας: τον ύπνο.

Σήμερα, θα αναλύσουμε τον δεύτερο πυλώνα της σωματικής υγείας, τον οποίο, αρκετά συχνά, τον αγνοούμε κι αυτόν: ο πυλώνας της σωστής διατροφής.

Η τροφή είναι η ενέργεια που χρειάζεται το σώμα μας για να δουλέψει, να κοινωνικοποιηθεί και να κάνει σεξ.

Αλλά ο ρόλος της πάει πολύ πιο βαθιά.

Είσαι κυριολεκτικά ό,τι τρως: το σώμα σου έχει ένα δυναμικό σύστημα με υψηλό κύκλο εργασιών.

Τα περισσότερα μόρια στο σώμα σου αυτή τη στιγμή δεν ήταν εκεί πριν από έναν χρόνο –ήρθαν μέσα απ’ την τροφή που τρως.

Επίσης, η τροφή που τρως τώρα θα χτίσει το σώμα που θα έχεις στο μέλλον, άρα το να τρως καλά σήμερα, χτίζει αυτόματα ένα καλύτερο σώμα στο μέλλον.

Το πρόβλημα είναι ότι όσα σου έμαθαν όχι μόνο για την τροφή, αλλά και για την διατροφή οι γονείς, οι δάσκαλοι, ή οι υποτιθέμενοι ειδικοί στα μίντια είναι επικίνδυνη παραπληροφόρηση, η οποία βασίζεται σε αστικούς μύθους, απαρχαιωμένες έρευνες και προπαγάνδα της βιομηχανίας τροφίμων.

Αυτό που πρέπει να καταλάβεις όσον αφορά τη διατροφή είναι το εξής: μια διατροφή υψηλή σε υδατάνθρακες και χαμηλή σε λιπαρά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μια υγιεινή διατροφή.

Δυστυχώς, τέτοιες διατροφές είναι κακές για την υγεία σου, αλλά αποτελούν μέχρι και σήμερα την διατροφική πυραμίδα που διδάσκονται όλα τα παιδιά στο σχολείο.

Δεν είναι μόνο ότι αυτή η διατροφή είναι λάθος –είναι ότι οι περισσότερες τέτοιες διατροφές και τα περισσότερα διατροφικά προγράμματα δεν δουλεύουν.

Ωστόσο, υπάρχουν διατροφές που όχι μόνο δουλεύουν, αλλά είναι και τέρμα υγιεινές, οι οποίες υπακούν σε μια διατροφική αρχή.

Να τρως κυρίως μη επεξεργασμένα, φυσικά, φρέσκα τρόφιμα, τα οποία εμείς οι άνθρωποι σχεδιαστήκαμε να τρώμε –τροφές όπως κρέατα, λαχανικά, καρπούς και λιπαρά– και θα γίνεις σωματικά υγιής –απόφυγε οτιδήποτε άλλο όπως ο διάολος το λιβάνι.

Σκέψου το: οι τίγρεις είναι ζώα τα οποία εξελίχθηκαν να ζουν σε ένα συγκεκριμένο βιολογικό περιβάλλον.

Εξελίχθηκαν να τρώνε συγκεκριμένες τροφές: άλλα ζώα που είναι μικρότερα από τις ίδιες.

Όταν, λοιπόν, οι τίγρεις τρώνε αυτά τα ζώα, τότε είναι υγιείς τίγρεις.

Ρώτα οποιονδήποτε υπάλληλο σε ζωολογικό κήπο και θα σου πει ότι, αν ταΐσεις με φυτοφαγική διατροφή ένα σαρκοφάγο θηρευτή όπως μια τίγρη, εκείνη θα πεθάνει από υποσιτισμό –μια φυτοφαγική τίγρης είναι μια νεκρή τίγρης.

Οι άνθρωποι ζουν και πεθαίνουν με βάση την ίδια ακριβώς αρχή.

Όπως όλα τα ζώα, έτσι κι εμείς εξελιχθήκαμε σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα, οπότε τα σώματά μας έπρεπε να προσαρμοστούν, για να τρώνε συγκεκριμένες τροφές από αυτά τα περιβάλλοντα.

(Η διαφορά μας με τις τίγρεις είναι ότι εμείς έχουμε μεγαλύτερο εύρος από τροφές που μπορούμε να φάμε.)

Αν φάμε βιομηχανικές, γεμάτες συντηρητικά τροφές που δεν υπήρχαν ποτέ στη φύση, τις οποίες τα σώματά μας δεν μπορούν να επεξεργαστούν με τίποτα (π.χ., επεξεργασμένη ζάχαρη και επεξεργασμένα σιτηρά), τότε αρρωσταίνουμε.

Αν, όμως, φάμε φυσικές τροφές, τις οποίες τα σώματά μας σχεδιάστηκαν να τρώνε, τότε θα είμαστε υγιείς.

Είναι τόσο απλά τα πράγματα και όλα τα τελευταία, επιστημονικά δεδομένα δείχνουν προς μια συγκεκριμένη στρατηγική, ως τον καλύτερο τρόπο διατροφής για τους ανθρώπους.

Οι 3 Κανόνες της Υγιεινής Διατροφής

Έχουμε τόσα πολλά να πούμε για τη διατροφή που πραγματικά θα χρειαζόμασταν ένα ολόκληρο βιβλίο, για να τα χωρέσουμε, οπότε το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι θα σε βοηθήσουμε να καταλάβεις κάποιες θεμελιώδεις αρχές της υγιεινής διατροφής.

1. Μην τρως οτιδήποτε έχει ζάχαρη μέσα του

Είπαμε ότι το σώμα μας δεν είναι φτιαγμένο για να τρώει επεξεργασμένη ζάχαρη.

Για να ξέρεις, λοιπόν, αν ένα τρόφιμο έχει ζάχαρη μέσα του ή όχι (η ζάχαρη έχει πολλά ονόματα), τσέκαρε τις παρακάτω ονομασίες σε κάθε συσκευασία:

Ζάχαρη = sucrose (απλή ζάχαρη), glucose (ζάχαρη σιτηρών), fructose (ζάχαρη από φρούτα), lactose (ζάχαρη από γαλακτοκομικά), corn syrup (ζάχαρη από καλαμπόκι).

Προφανώς, υπάρχουν και φυσικές πηγές σακχάρων σε τροφές που είναι υγιεινές και πρέπει να τρως, όπως το αιγοπρόβειο γιαούρτι που περιέχει λακτόζη.

Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να αποφεύγεις αυτές τις τροφές επειδή περιέχουν μικρές ποσότητες από φυσικά σάκχαρα.

Οπότε, εμείς αναφερόμαστε σε τροφές στις οποίες η ζάχαρη είναι από τα πρώτα και κύρια συστατικά στο ταμπελάκι που δείχνει τις διατροφικές αξίες.

Έχουμε και λέμε λοιπόν.

ΑΠΟΦΥΓΕ:

  • ΤΥΠΟΣ: Υγρή ζάχαρη
  • ΤΡΟΦΕΣ: Ανθρακούχα, χυμοί φρούτων, ενεργειακά ποτά και γλυκοί καφέδες με σαντιγί
  • ΤΥΠΟΣ: Στερεά ζάχαρη
  • ΤΡΟΦΕΣ: Γλυκά, πουτίγκες, παγωτά, κέικ και πίτες
  • ΤΥΠΟΣ: Επεξεργασμένα τρόφιμα
  • ΤΡΟΦΕΣ: Fast food, κατεψυγμένα γεύματα, dressings σαλάτας, κέτσαπ και μαγιονέζες, δημητριακά, γιαούρτια με γεύσεις, ενεργειακές μπάρες και οτιδήποτε γράφει από πίσω corn syrup
  • ΤΥΠΟΣ: Φρούτα υψηλά σε σάκχαρα
  • ΤΡΟΦΕΣ: Πορτοκάλια, σταφύλια, σταφίδες, αποξηραμένα φρούτα
  • ΤΥΠΟΣ: «Χαμηλά σε λιπαρά»/«0% λιπαρά»
  • ΤΡΟΦΕΣ: Τρόφιμα που γράφουν «χαμηλο σε λιπαρά» ή «0% λιπαρά» είναι ουσιαστικά τιγκαρισμένα με ζάχαρη –έτσι φτιάχνουν τη γεύση της τροφής
  • ΤΥΠΟΣ: Τεχνητά γλυκαντικά
  • ΤΡΟΦΕΣ: Ανθρακούχα τύπου Zero, Max, Light κ.τ.λ. –έρευνες δείχνουν ότι οι ουσίες αυτές είναι νευροτοξικές

2. Μην τρως οτιδήποτε έχει σιτηρά μέσα του

Σιτηρό είναι οτιδήποτε έχει μέσα του κριθάρι, καλαμπόκι, ρύζι, βρώμη κ.τ.λ. 

Μετά τη ζάχαρη, τα σιτηρά είναι ο δεύτερος τύπος υδατάνθρακα που χαλάει τη σωματική σου υγεία.

Οπότε, προσπάθησε να αποφύγεις όλους τους υδατάνθρακες από σιτηρά, καθώς δεν είμαστε φτιαγμένοι –σαν είδος– να τους τρώμε.

ΑΠΟΦΥΓΕ:

  • ΤΥΠΟΣ: Υγρά σιτηρά
  • ΤΡΟΦΕΣ: Μπύρες και ουίσκια είναι τα χειρότερα. Πιες αν είναι κρασί (κόκκινο κατά προτίμηση), τεκίλα, τζινάκι ή άλλα καθαρά ποτά
  • ΤΥΠΟΣ: Ψωμί
  • ΤΡΟΦΕΣ: Σάντουιτς, μπαγκέτες, φρυγανιές, πίτες, τορτίγιες και ό,τι άλλο παρόμοιο υπάρχει
  • ΤΥΠΟΣ: Γλυκά γεμάτα με αλεύρι
  • ΤΡΟΦΕΣ: Κέικ, μπισκότα, πάστες, μάφινς, ντόνατς, μπράουνις
  • ΤΥΠΟΣ: Σνακς
  • ΤΡΟΦΕΣ: Κράκερς, πρέτσελ, πατατάκια (όλων των ειδών)
  • ΤΥΠΟΣ: Μακαρόνια
  • ΤΡΟΦΕΣ: Νουντλς, σπαγγέτι, λιγκουίνι, λαζάνια, τορτελίνια –βασικά όλα τα μακαρονοειδή
  • ΤΥΠΟΣ: Δημητριακά
  • ΤΡΟΦΕΣ: Όλα τα δημητριακά προϊόντα, γκρανόλα, βρώμη κ.τ.λ.
  • ΤΥΠΟΣ: Πίτσα
  • ΤΡΟΦΕΣ: Όλες οι πίτσες –αν έχει κρούστα με σως και τυριά και μπαίνει στον φούρνο, καλό δεν θα σου κάνει

3. Φάε ό,τι άλλο θέλεις

Τώρα που το πιάτο σου δεν θα περιλαμβάνει ζάχαρες και σιτηρά, μπορείς να φας ό,τι άλλο θέλεις.

Αυτός, βασικά, είναι ο τρόπος που τρώγανε οι πρόγονοί μας για πάνω από εκατομμύρια χρόνια, πριν την εφεύρεση της γεωργίας.

Είναι απλά τα πράγματα –ακολουθεί αντίστοιχη λίστα με πράγματα που μπορείς να φας ελεύθερα.

ΦΑΕ:

  • ΤΥΠΟΣ: Πρωτεΐνη
  • ΤΡΟΦΕΣ: Αυγά, κοτόπουλο, μοσχάρι, αρνί, ψάρια, γαρίδες –αν έχει μάτια ή κέλυφος μπορείς να το φας ελεύθερα
  • ΤΥΠΟΣ: Όσπρια και αμυλοειδή
  • ΤΡΟΦΕΣ: Φακές, μαύρα φασόλια, γλυκοπατάτες
  • ΤΥΠΟΣ: Λαχανικά
  • ΤΡΟΦΕΣ: Σπανάκι, σπαράγγια, καρότα, μπρόκολο, πιπεριές και ό,τι άλλο μπορείς να βρεις σε μια λαϊκή
  • ΤΥΠΟΣ: Καρποί και σπόροι
  • ΤΡΟΦΕΣ: Ηλιόσποροι, κολοκυθόσποροι, αμύγδαλα, καρύδια, κάσιους, φουντούκια, μακαντάμια
  • ΤΥΠΟΣ: Καλά λιπαρά
  • ΤΡΟΦΕΣ: Ελαιόλαδο, βούτυρο, αβοκάντο, λάδι καρύδας

Αν ακολουθήσεις τους παραπάνω 3 κανόνες, θα δεις γρήγορα και εύκολα αποτελέσματα στην σωματική σου υγεία.

Προφανώς, δεν είμαστε ούτε ιατροί ούτε διατροφολόγοι, οπότε οι παραπάνω λίστες είναι απλά δικές μας προτάσεις με βάση τα δικά μας αναγνώσματα, όσον αφορά τη διατροφή και την υγεία.

Προτείνουμε να το ψάξεις και μόνος σου το θέμα. Θα δεις ότι πάνω-κάτω θα καταλήξεις σε όσα ήδη σου είπαμε.

Μέχρι τότε, κόψε απλά τη ζάχαρη και τα πολλά σιτηρά και θα δεις ότι θα βελτιώσεις άμεσα τη σωματική σου υγεία.

Όσο τα κόβεις, λοιπόν, μπορείς να περάσεις τον χρόνο σου ευχάριστα αποκτώντας τις κατάλληλες γνώσεις, ώστε να αναπτύξεις τις κοινωνικές σου δεξιότητες και να γίνεις καλύτερος με το γυναικείο φύλο.

Πάτα εδώ, αν θες να μάθεις τα μυστικά της σεξουαλικής έλξης.