Πως να γίνεις πιο ρομαντικός επιλέγοντας το κατάλληλο περιβάλλον

Πως να Γίνεις πιο Ρομαντικός Επιλέγοντας το Κατάλληλο Περιβάλλον

Το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε επηρεάζει κάπως την καθημερινή μας ζωή. Τα διαφορετικά περιβάλλοντα μέσα στα οποία βρισκόμαστε έχουν και διαφορετικό αντίκτυπο στην διανοητική μας κατάσταση.

Για παράδειγμα, όταν θέλω να γράψω κάποιο κείμενο προτιμώ ένα περιβάλλον με κίνηση και ήχους. Έτσι, κάποιες φορές επιλέγω να πάω σε καφετέριες για να γράψω, επειδή, αν καθόμουν σπίτι μου, θα το έβρισκα εξαιρετικά δύσκολο να είμαι δημιουργικος στην απόλυτη ησυχία.

Όταν ανάβει η συζήτηση για τα πολιτικά ένα online περιβάλλον μας επιτρέπει να είμαστε πολύ πιο ευθείς ακόμα και προσβλητικοί σε σχέση με το τι θα λέγαμε σε κάποιον πρόσωπο με πρόσωπο. Στο διαδίκτυο οι άνθρωποι λένε πράγματα που δεν θα τα έλεγαν ποτέ κατάμουτρα.

Όταν πάμε σ’ ένα εστιατόριο, η διακόσμηση, ο φωτισμός και η μουσική καθορίζουν το κέφι μας. Μας είναι πιο εύκολο να νιώσουμε ρομαντικά με το ταίρι μας σ’ ένα δωμάτιο με χαμηλό φωτισμό από κεριά, παρά σ’ ένα καλοφωτισμένο εμπορικό κέντρο.

Όταν προσπαθούμε να φτιάξουμε πραγματική ερωτική σύνδεση με μια γυναίκα που μόλις έχουμε γνωρίσει, το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε είναι πολύ σημαντικό.

Σκεφτείτε τα πιο κοινά μέρη για να βρεις έναν πιθανό νέο σύντροφο, διαδικτυακές εφαρμογές, μπαρ και κλαμπ. Αυτά φαντάζουν ως τα πιο ασφαλή και κοινωνικά αποδεκτά μέρη για να γνωρίσει κανείς καινούργιους ανθρώπους.

Είναι όμως αυτά τα ιδανικά μέρη για να γνωρίσεις το έτερόν σου ήμισυ;

Εγώ θεωρώ πως αυτός ο δρόμος είναι σαν να βάζεις ένα βιντεοπαιχνίδι στο δυσκολότερο επίπεδο. Μπορείς να κερδίσεις με πολυ επιμονή και αρκετή τύχη. Αλλά ο περιορισμένος χρόνος που έχεις ως ενήλικας κάνει, άραγε, αυτή την επιλογή αποδοτική, αποτελεσματική και εν τέλει ευχάριστη;

Αντ’ αυτού μπορείς να προτεραιοποιείς τα περιβάλλοντα ώστε αυτά να δουλεύουν υπέρ σου. Η επιλογή του κατάλληλου περιβάλλοντος θα αυξήσει τις πιθανότητες σου, θα σε βοηθήσει να βρεις ανθρώπους που σου ταιριάζουν και θα βοηθήσει τους άλλους να σου ανοιχτούν πραγματικά.

Περιεχόμενα

Περιβάλλοντα βασισμένα σε κοινά ενδιαφέροντα

Το να βρουν δυο άγνωστοι ένα κοινό σημείο επαφής μπορεί να τους κάνει να νιώθουν ότι ανήκουν στην ίδια ομάδα. Γι’ αυτόν τον λόγο ψάχνουμε κοινότητες με ανθρώπους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και κοινές αξίες μ’ εμάς.

Όταν μιλάμε σε οποιονδήποτε είναι μαζί μας στο μάθημα χορού ή στο σκι, πάντα υποθέτουμε ότι, μάλλον, είναι κάπως σαν εμάς. Ξοδεύουν χρόνο και ενέργεια να κάνουν κάτι που αγαπάμε και εμείς οι ίδιοι, δεν γίνεται να είναι τόσο κακοί άνθρωποι.

Είναι πιο πιθανό να δώσουμε μια ευκαιρία σε ανθρώπους να μας γνωρίσουν αν έχουμε κοινά ενδιαφέροντα. Ο πήχης του να ξεκινήσεις μια κουβέντα μ’ έναν τέτοιο άνθρωπο έχει τεθεί πολύ πιο χαμηλά απ’ το σενάριο του να μιλάγαμε σε έναν τελείως άγνωστο.

Όταν δεν έχεις τίποτα κοινό με μια γυναίκα, είσαι απλά άλλος ένας από τους υπόλοιπους 7 δισεκατομύρια ανθρώπους. Είναι πολύ πιο δύσκολο να νιώσει μια έλξη προς τα εσένα και θα είναι και απρόθυμη στο να σε γνωρίσει.

Είχα έναν φίλο ο οποίος είχε απογοητευτεί με το διαδυκτυακό φλερτ. Ένιωθε πως πολλές γυναίκες είχαν πολύ λίγο περιεχόμενο στα προφίλ τους για να νιώσει μια σύνδεση μαζί τους. Έτσι μια μέρα μου είπε για μια γυναίκα που ήθελε να μιλήσει μαζί της στο Linkedin.

Στην αρχή ήμουν διστακτικός. Το Linkedin είναι για δουλειές και δεν είναι για να το χρησιμοποιούν οι άντρες για να φλερτάρουν. Μετά, όμως, μου εξήγησε καλύτερα κάποια πράγματα για την γυναίκα με την οποία ήθελε να φλερτάρει.

Ήταν και οι δύο επιστήμονες του ίδιου κλάδου. Ήταν το ίδιο παθιασμένοι με την επιστήμη τους ακόμα και εκτός της δουλειάς. Έγραφαν εργασίες, πήγαιναν σε συνέδρια και μοιράζονταν περιεχόμενο στο διαδίκτυο για την ειδικότητα τους.

Τον βοήθησα να μιλήσει μαζί της και μέσα σε μια εβδομάδα γνωρίστηκαν και άρχισαν να βγαίνουν. Δεν το πίστευα! Από τότε έχω γνωρίσει αρκετά ζευγάρια που έκαναν τη γνωριμία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνήθως γνωρίζονταν επειδή είχαν κάτι κοινό με το οποίο μπορούσαν να βρουν ένα κοινό σημείο σύνδεσης.

Παραδείγματα: γεύματα εργασίας, συνέδρια, φεστιβάλ μουσικής και τεχνών, συνεδριάσεις επιτροπών, μουσεία, διάφορες κοινωνικές βραδιές, εθελοντισμός, οποιοδήποτε χόμπι.

Περιβάλλοντα με φίλους και τον ευρύτερο κοινωνικό μας κύκλο

Μετράει πολύ για εμάς η γνώμη και η αίσθηση που έχουν οι φίλοι μας για κάποιον. Είμαι σίγουρος πως υπάρχει ένα βιβλίο ή ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα που το παρακολουθείς μανιωδώς και στο έχει προτείνει κάποιος φίλος σου.

Επίσης, εμπιστευόμαστε πολύ την κρίση των φίλων μας για τους άλλους ανθρώπους. Αν ένας φίλος μας πιστεύει για κάποιον πως είναι ωραίος τύπος, είναι πολύ πιθανό και εμείς να δώσουμε μια ευκαιρία σε αυτόν τον άνθρωπο να μας γνωρίσει.

Οπότε ψάξε για μέρη που έχετε κοινούς γνωστούς όλοι μεταξύ σας.

Μόλις ένας άνθρωπος μάθει ότι έχετε κοινούς φίλους θα είναι πιο ανοιχτός στο να σε γνωρίσει. Θα είναι πιο θερμός και σίγουρα πιο υπομονετικός στο να σε γνωρίσει καλύτερα. Κανένας δεν θέλει να φανεί κακός στον ευρύτερο κοινωνικό του κύκλο.

Σ’ ένα δημόσιο μέρος, όπως ένα μπαρ, κανένας δεν σκέφτεται με αυτό τον τρόπο. Μπορούν να είναι πιο σνομπ και σε κάποιες περιπτώσεις αγενείς, χωρίς να έχουν κάποια ιδιαίτερη συνέπεια.

Η ισχυρότερη μορφή του να χρησιμοποιείς τον κοινωνικό σου κύκλο είναι για να σου κάνουν οι φίλοι σου τις συστάσεις. Αν δεις έναν φίλο σου να μιλαει σε κάποιον ή κάποια που θες να γνωρίσεις πες του να σας συστήσει. Μια σύσταση από τον φίλο σου αξίζει όσο πέντε γνωριμίες με τελείως αγνώστους.

Παραδείγματα: γάμοι, γενέθλια, πάρτυ σε σπίτι, μουσικά «event» φίλων, εταιρικά πάρτυ φίλων, περιβάλλοντα εργασίας.

Περιβάλλοντα στα οποία έχεις ήδη Κάποια αξία

Το «social proof» είναι ένα ψυχολογικό και κοινωνικό φαινόμενο στο οποίο οι άνθρωποι αντιγράφουν τις κινήσεις των υπολοίπων σε μια απόπειρα να έχουν την επιθυμητή συμπεριφορά σε μια δεδομένη κατάσταση.

Έτσι, λοιπόν, όπως εμπιστευόμαστε τη γνώμη των φίλων μας, αν ένα γκρουπ ανθρώπων θαυμάζει κάποιον άγνωστο σ’ εμάς, είναι πολύ πιθανόν να αρχίσουμε να τον θαυμάζουμε και εμείς.

Σκέψου κάποιον τραγουδιστή σε ένα μικρό μαγαζί. Δεν τον ξέρει κανένας. Θα δεις, όμως, πολλές γυναίκες να προσπαθούν να του τραβήξουν την προσοχή και να του μιλήσουν. Αν κατέβει από τη σκηνή μετά το τέλος της παράστασής του και πάει στο μπαρ, θα τον πλησιάσουν πάρα πολλοί από τους παρευρισκόμενους.

Τραγουδάει και δίνει χαρά σε όσους τον παρακολουθούν. Αμέσως αποκτάει ένα στάτους στο χώρο. Μπορείς να πετύχεις το ίδιο με διάφορους τρόπους:

  • Γίνε φίλος με το προσωπικό του μαγαζιού. Χαιρέτησε τους και πιάσε μαζί τους κουβέντα συχνά για να σε γνωρίσουν. Είναι χαρούμενοι που σε βλέπουν και οι υπόλοιποι που παρακολουθούν αναρωτιούνται για το ποιός μπορεί να είσαι.
  • Δείξε τις ικανότητές σου. Αν είσαι καλός σε κάτι μοιράσου το με τους άλλους. Παρουσίασε την τέχνη σου σε μια γκαλερί, μίλησε σ’ ένα συνέδριο ή πάρε μέρος σε κάποιο σπορ που ξέρεις ότι έχεις μια ικανότητα.
  • Κάλεσε τους φίλους σου σε κάποια δραστηριότητα και πες τους να φέρουν και αυτοί κόσμο. Αυτό μπορεί να είναι μια συνάντηση για να παίξετε επιτραπέζια ή βελάκια στη μπυραρία. Αν είσαι ο τύπος που τους μάζεψε όλους μαζί για να περάσετε καλά είσαι ο τέλειος κοινωνικός φίλος που όλοι θα ήθελαν να έχουν.
  • Γίνε ο οικοδεσπότης. Κάνε ένα πάρτυ και κάλεσε όσους γνωρίζεις να μαζέψουν τους φίλους τους. Κανόνισε μια βραδιά γευσιγνωσίας κρασιού. Ξεκίνα ένα φιλανθρωπικό «event». Ξεκίνα κάποια ομάδα στο πανεπιστήμιό σου. Ο οικοδεσπότης ενός «event» είναι πάντα το κέντρο της προσοχής. Εσύ είσαι ο λόγος που όλοι αυτοί οι άνθρωποι περνάνε τόσο καλά.

Περιβάλλοντα στα οποία είσαι σπάνιος ή μοναδικός

Όταν έχουμε πολλές επιλογές στη ζωή μας, πολλές φορές δυσκολευόμαστε να επιλέξουμε. Αυτό ονομάζεται «υπερφόρτωση επιλογών».

Πλατφόρμες όπως αυτές του «online dating» μας επιτρέπουν να συνδεθούμε γρήγορα με πολλούς ανθρώπους, πιο πολλούς από οποιαδήποτε άλλη εποχή. Αυτό όμως έχει ένα κόστος.

Μιλάς σε δεκάδες ανθρώπους ταυτόχρονα. Συνεχώς συγκρίνεις τις επιλογές σου. Προτιμάς να συναντηθείς αλλά να κρατάς στην άκρη του μυαλού σου μήπως ο επόμενος είναι καλύτερος. Όταν έρθει η ώρα να συναντήσεις κάποιον, κάνεις πίσω επειδή ξέρεις ότι η επόμενη ευκαιρία είναι καθ’ οδον.

Σε περιβάλλοντα όμως που οι επιλογές είναι περιορισμένες, ζυγίζεις την κάθε επιλογή πολύ καλύτερα.

Βρες μέρη στα οποία είσαι ένα σπάνιο υλικό που οι άνθρωποι εκεί αναζητούν. Αν είσαι ο μοναδικός ελεύθερος ή ο ένας από τους δύο άντρες σε μια αίθουσα με γυναίκες, είσαι ένα σπάνιο και περιζήτητο «υλικό».

Στην αρχή, αυτό το παρατήρησα σε μικρές συγκεντρώσεις όπως διάφορα δείπνα και πάρτυ. Παρόλο που μπορεί να υπάρχουν μόνο πέντε με δέκα άτομα, οι πιθανότητες κάποιος ελεύθερος να βρει κάποιον που του αρέσει και να ταιριάξουν είναι εξαιρετικά μεγάλες.

Σύγκρινε την παραπάνω κατάσταση με αυτή σ’ ένα μπαρ της πόλης. Μπορεί να υπάρχουν εκατοντάδες άνθρωποι και κάποιοι άντρες να μιλήσουν σε δεκάδες γυναίκες. Κι όμως μόνο κάποιοι λίγοι θα είναι οι τυχεροί που θα καταφέρουν να γνωρίσουν κάποιον και να συνδεθούν μαζί του. Οι πιθανότητες εδώ είναι πολύ χαμηλές.

Αυτό δεν ισχύει μόνο για τους ερωτικούς συντρόφους αλλά και για να γνωρίσεις φίλους.

Έχω κάνει μαθήματα και έχω κάνει ταξίδια με γκρουπ σ’ όλο τον κόσμο. Αν εγώ και άλλος ένας ήμασταν οι μόνοι κάτω από 35 χρονών, πάντα καταλήγεις να είστε πιο κοντά από όλους τους υπόλοιπους. Οι επιλογές για να γνωρίσεις κάποιον κοντά στην ηλικία σου είναι περιορισμένες, πράγμα που σε κάνει να ξεχνάς εύκολα τις όποιες διαφορές και να κάνεις μια προσπάθεια που σε άλλη περίπτωση δεν θα έκανες.

Παραδείγματα: μικρά δείπνα στο σπίτι, πάρτυ στο σπίτι, μαθήματα, χόμπι που υπερτερεί το γυναικείο φύλο (οι λάτιν χοροί για παράδειγμα έχουν πολύ μεγάλη αναλογία γυναικων έναντι των ανδρών)

Περιβάλλοντα στα οποία θα δεις ξανά τα ίδια άτομα

Γιατί κάποιοι άνθρωποι φέρονται φρικτά στους υπόλοιπους στο διαδίκτυο, όταν στην καθημερινή τους ζωή είναι φιλικοί; Γιατί κάποιοι πάνε στο «Las Vegas» αλλάζουν εντελώς πρόσωπο και κάνουν τρελά πράγματα, ενώ υπό άλλες συνθήκες δεν θα τα τολμούσαν καν;

Είναι επειδή ξέρουν ότι δεν θα ξαναδούν ποτέ και κανέναν απ’ όλους αυτούς τους ανθρώπους που συναντούν. Υπάρχει, δηλαδή, πολύ μικρή κοινωνική επίπτωση στα όσα κάνουν.

Έτσι λοιπόν βγήκε και το ρητό «Ότι συμβαίνει στη Μύκονο μένει στη Μύκονο».

Το ίδιο φαινόμενο δουλεύει και από την ανάποδη.

Αν είσαι με τα ίδια άτομα για μεγάλο χρονικό διάστημα ή ξέρεις ότι θα τους ξανασυναντήσεις, γνωρίζεις ότι δεν μπορείς να τους συμπεριφερθείς άσχημα. Δεν μπορείς να συμπεριφέρεσαι σαν γουρούνι σε κάποιον που είναι στο μάθημα μαγειρικής μαζί σου για το επόμενο τρίωρο. Αν συμπεριφέρεσαι άσχημα, η όλη κατάσταση θα γίνει πολύ αγχωτική και άβολη πολύ πολύ γρήγορα.

Έτσι προσπαθείς να είσαι ευγενικός και ευχάριστος όταν συναναστρέφεσαι μαζί τους. Επιτρέπεις στον εαυτό σου να γνωριστείτε και όπως ξέρουμε η γνωριμία μπορεί να φέρει και την οικειότητα.

Αυτό το έχω δει να συμβαίνει σε πολλά εργασιακά περιβάλλοντα, όπως σε εστιατόρια και γραφεία εταιρείων. Εκεί βρίσκονται μεταξύ τους κάθε μέρα οι συνάδελφοι. Ακόμα και αν είναι ένα μικρό γκρουπ εργαζομένων, εκείνοι έρχονται κοντά.

Όποιος έχει δουλέψει σε εστιατόριο μπορεί πάντα να σου πει ποιός έχει πάει με ποιόν.

Αυτό το βλέπω και στις διακοπές μου. Οχτώ τελείως άγνωστοι βρεθήκαμε μαζί από διαφορετικές αφετηρίες στη ζωή ο καθένας μας. Υπό άλλες συνθήκες αυτοί οι άνθρωποι ίσως δεν γινόντουσαν φίλοι ποτέ. Αλλά επειδή πέρασαν 4 μέρες στο ίδιο σπίτι έχοντας όλοι τον ίδιο στόχο, βρίσκουν τρόπους να συνδεθούν και καταλήγουν να δημιουργούν δυνατούς δεσμούς.

Παραδείγματα: διακοπές, εργασιακό περιβάλλον, γυμναστήριο, διάφορα σπορ κλαμπ, πεζοπορίες, ταξίδια, πανεπιστήμιο, το να είσαι συχνός θαμώνας σε καφε και εστιατόρια

Μην κάνεις τη γνωριμία καινούργιων ανθρώπων εξαιρετικά δύσκολη για σένα. Βάλε τον εαυτό σου στο σωστό περιβάλλον και έχεις κάνει ήδη τη μισή δουλειά.

Γράψου στο newsletter μας και μπες στο τοπ 10% των αντρών που έχουν επιτυχίες και ζούνε τη ζωή όπως που εκείνοι θέλουν.

Subscribed to Newsletter